Bate toamna la fereastra

de Patric

13.10.2009 17:03

Bate toamna la fereastra

Paru-i ud, eu stau in casa

Ca daca si asa trebuie sa fac o poezie pentru franceza de ce sa nu exersez si aici. Deh, de parca o nu o sa renunt la tema la franceza pentru orice altceva. E vreme urata, e lene multa asa ca iata o intrare.

Ca sa fie lamurita treaba din start, nu voi scrie despre politica, despre castigatoarea premiului Nobel in literatura sau despre alte stiri care sunt acum la moda.Nu, eu nu fac asta, prea multi o fac si devine pentru multi plictisitor. Citesti o data stirea in ziar sau o auzi la tv si gata, ajunge. Cam 80% din blogurile pe care le-am citit recent aveau postari despre chestii de genu. A, am uitat de Michael Jackson! Desi e o stire veche, unii inca mai fabuleaza despre moartea sa. Si vorbesc de blogeri romani. In fine, acum ca treaba a fost lamurita (si ca am pus niste keywordsuri esentiale pentru marirea vizitatorilor) hai sa mai scriu ce am gandit eu zilele astea.

Trece prima saptamana de scoala, si ce gandesc? „A, lejer, treaba usoara, culcare pe o ureche…” Motive? La istorie avem jumatate din materie in agenda primita (da, pe gratis) de la domnul Barroso, la romana avem program liber de citit ca suntem „ocupati” cu dublete etimologice, la geografie ca asa e tot timpul, la info putem atipi, etc. Apai, va spun sincer ca n-am gandit bine. Obisnuiam sa spun ca gandesc prost, insa tata meu m-a bolunzit mereu cu replica „fiecare gandeste asa cum este”. Mult mai tine educatia parinteasca… Cum spuneam, clasa a 11-a nu e deloc usoara. Nu e extrem de grea, dar nici lejera. Motive? „lucram la limita” la matematica, primul ins care a iesit la tabla la info am fost eu (asta aduce „noroc”), primul ins la care i-a sunat telefonul in ora de mate am fost eu (scapai de confiscare), la franceza am fost ales lider al clasei pe baza unei poze impotriva vointei mele (aici as scrie o carte doar cu comentarii, dar e o prea mare pierdere de vreme), prima nota in catalog a fost la mate si a fost un 4, la fizica a venit o inlocuitoare cu stilul de predare comunist (in limitele regulamentului actual, desigur), s.a.d. (nu, n-am mancat un „.m”, abrevierea e pentru „si alte disperari”)

Dar destul despre scoala! Ce am mai facut in ultimul timp e sa ies in oras si sa stau pana tarziu pe mess. Partea nu tocmai teribil de neinteresanta pentru voi, cititorii, e iesitul in oras. Se intampla adesea ca la unu sa i se scoale brusc ca vrea sa iasa in oras (scuzati expresia) iar tu, daca esti om de treaba (ca modestul de mine), fireste ca te supui. Momentele de sculat insa aduce diferenta. Eu, de exemplu, ma barbieream cand primesc un telefon de la unu din cei despre care vorbeam mai sus. Iau telefonul din reflex si-l pun la ureche, ce conteaza ca am spuma de ras peste tot, putina nu-i strica nici telefonului. Buun!

Am avut si eu o initiativa ca asta la randul meu. „Ba hai sa mergem acolo ca n-am mai fost veci, nici eu, nici tu, sa vedem cum e.” Zis si facut, pe poarta localului niste preturi la bere miraculoase. Intram impresionati, consumam ce consumam si vine plata. Totalul era cu mult mai scump decat calculasem noi cu mintile noastre de matematicieni innascuti. Slava domnului totusi ca nu matematica noastra era de vina. Nu matematica, ci norocul. Preturile afisate pe usa erau cele de promotie, promotie ce e in fiecare zi mai putin duminica. Ghiciti ce zi a saptamanii era aceea. Platesc eu diferenta. Buun!

Pe langa treburile acestea am mai patit niste lucruri la care nu are rost sa intru in detalii. Am intalnit o persoana care are pierderi de memorie ca si mine (si nu, nu e un batranel), alta persoana care are picioare incredibil de micute si imi spune ca bea o canita de laptic inainte de culcarica. Am invatat sa nu mai iau superficial problemele fetelor, ca nu e o idee buna sa mergi sa bei pe varf de cetatuie in toiul noptii ca poate-poate dai din greseala de niste hoti rataciti(v-asigur ca nu au fost niciun fel de pierderi in final), ca familia ma dispera in moduri rusinoase, ca daca ai dinti complicati e bine sa porti ochelari de scafandru cand lucreaza dentista, ca pot sa intalnesc oameni cunoscuti in parc noaptea cand e aproape pustiu, ca imi trebuie un motto si niste poze la blog, ca poate daca nu imi pun la status „dnd” cand ma apuc sa scriu in jurnal nu o sa fiu deranjat. Ati prins ideea…

