Nu haina il face pe om, ci lumea

de Patric

31.03.2009 20:34

Scriu acum doar pentru ca am o tema de facut la engleza si necesita putina inspiratie. Si cum am avut probleme la tema de engleza de data trecuta (am scris o poveste de 900 de cuvinte in loc de 200; da, am o problema cu restrictiile) ma gandesc ca e o buna idee ca acum sa scriu inca o pagina in jurnal urmand ca dupa asta, cand pofta de scris imi va fi satisfacuta, sa ma apuc de tema insasi (poezie care sper ca nu va depasi o pagina).

Asadar mi-am deschis carnetelul si azi am reusit sa aranjez cateva notite (daca ma apuc sa folosesc fiecare notita innebunesc) intrun grup mai concentrat, de unde s-a nascut si titlul intrarii acesteia. Desigur voi discuta despre mine, nu depre altii, insa nu mi se parea modest sa imi pun prorpiul nume in titlu.

In primul rand vreau sa imi retrag toate cuvintele din intrarea precedenta. Sunt un copil, iar conceptiile despre viata sunt in continua schimbare. La copilul de mine, conceptiile se schimba de la carte la carte, dar poate acesta e doar un caz particular.

Cu asta fiind spusa, voi trece la indivizi care mi-au schimbat viata (habar n-am de ce expresia asta adresata cuiva aduce aceluia un zambet pe buze; am impresia ca unele clisee, daca nu toate, ar trebui desfiintate…uneori).

Voi incepe sa dau nume. Intro zi vine vecinul la mine, Florin, din nu mai stiu ce cauza (vizitele sunt multe, dar si cauze nu sunt mai putine) si din discutie in discutie se ajunge la downloadarea unui torrent cu filmul twilight.Puteti citi, daca nu ati facut-o deja, parerea mea despre film cu o intrare-doua inainte. Sigur, impresia care mi-a dat-o a fost una teribil de proasta, dar gestul in sine m-a determinat sa ma uit la 4 filme (in mod ilegal) in fiecare weekend. Si de la dezgustul provocat de acel film am ajuns la placerea provocata de un film ‘Baiatul in pijamaua dungata’ (fireste, filmum e prea bun pentru a fi in totalitate original: a copiat o lucrare scrisa de un pacifist) pe langa alte filme caci gratie internetului ai posibilitati mari de alegere si nu trebuie sa vezi un film ca sa stii cum e. (apropo, pentru cei care au vazut filmul cu baiatu’ sa stiti ca nu sunt nebun, ci doar acord cuvantul ‘placere’ si dramei, nostalgiei,tragediei si inca cateva substantive).

Intro alta zi, una foarte indepartata de acest prezent, am dat peste o piesa de la Lacrimosa. Habar n-aveam de trupa, habar nu am ce piesa era. Cert e ca era prima piesa de la ei pe care o auzisem vreodata. Era teribila, nici nu stiu cum o luasem. Totusi pana sa imi dau seama ca ii teribila a trebuit sa o ascult si involuntar a ascultat-o si fratele meu, Caius, care era prin preajma(pe vremea aia ascultam la boxe). Spre deosebire de mine, lui i-a placut foarte mult vocea solistului, interjectand laude pe care eu nu dau niciun ban (vorbesc sincer, asa sunt eu si nu vreau sa-mi impun vreo schimbare). Ma roaga mai apoi, in stilul sau, sa mai iau cateva piese de la trupa respectiva ca sa isi faca o impresie mai buna. Si si-a si facut-o (impresia,mai). Azi el detesta Lacrimosa, se plictiseste groaznic cand ii asculta iar eu, pai… am o intrare de acum un an (nu bag mana in foc ca asa-i, n-am verificat) unde am facut o clasificare (acum nevalabila) a trupelor mele favorite. Ia ghiciti cine era pe primul loc! Probabil ca el nici acuma nu constientizeaza lucrul acesta si, cum il stiu eu pe el, nici ca am scris aici nu il va ajuta sa constientizeze.

Legat de muzica, am avut mai nou o groaza de coincidente despre care eram tentat sa scriu, insa ma gandeam ca sunt prea coincidente coincidentele astea pentru a fi scrise (si uite de ce e important sa folosesti diacritice in limba romana…).Asta pana azi cand am mai avut o coincidenta si mi-am zis ca e prea de tot. Ii legat de muzica. Aveti rabdare. Azi am studiat la ora de muzica un compozitor (pe langa altele) cu numele de Mendelssohn (nu auzisem de el-da, sunt incult- desi auzisem cateva piese de la el; poate intervine si memoria mea de elefant pe aici?). Ajuns acasa, in aceeasi zi, deschid winampul si imi pun radioul de muzica clasica de care in ultima vreme am devenit dependent (e vorba de radioul ce poate fi ascultat si pe blogul meu de pe freehostia). Prima piesa pe care o aud e fix ce am ascultat la ora de muzice de Mendelssohn: arhicunoscutul mars nuptial. Poate exagerez eu, dar de cand ascult radioul asta, in veci n-am auzit piesa asta, execeptand ziua de azi. Cei care treceti pe la freehostia, garantez ca nu ati auzit piesa de la radioul respectiv! Tare mult ma face sa cred ca nu a fost difuzata pana acum. Si asta doar o coincidenta. Mai vad una, o notita fircalita din caietelul meu, aflata pe o pagina de pe la inceput.La ora de franceza, intro zi, am studiat despre Debussy (am selectat aceasta coincidenta pentru a nu avea ceva in comun cu cea anterioara; de Debussy auzisem demult, iar daca ar fi fost vreun cantec de-al ei difuzat pe radio, as fi sesizat; radioul in winamp afiseaza compozitor, filarmonica, opusul si multe alte date, asta ca sa nu credeti ca am o ultra ureche muzicala sau ca stiu toate piesele cantaretei respective pe de rost). La fel, in exact aceeasi zi, ascult la radio o piesa de-a ei. Intro alta zi, la ora de engleza, am studiat un monolog (exercitiu de ‘listening’ cum i se spune) care avea cateva referinte la Wagner. Il cunosteam si pe Wagner de ceva vreme, dar pot sa jur ca la radio nu auzisem nicio piesa de la el, pana in acea zi, cand am sosit acasa. Viata e plina de coincidente, lucru ce m-a facut sa cred in destin. Dar intrun ‘destin’ care e foarte diferit de definita lui. Hopa am sarit cam departe de titlu…

Acum cateva saptamani am scris despre un batran la care m-am dus eu sa instalez un telefon electric. Ei bine, batranul respectiv a murit cu cateva zile dupa evenimentul cutare. Era de asteptat, si el -zic eu- se astepta la asa ceva. Daca tu ai avea vene de plastic si nu ai putea sa faci vreo miscare fara a tremura incontrolabil nu te-ai astepta si tu? Ceea ce vreau eu sa zic este ca acel om m-a marcat, putin, dar m-a marcat. Am avut multe discutii cu dansul in timp ce eu aranjam telefonul. Eram singuri in camera, deci puteam sa discutam liber. Discutia nu mi-o amintesc (nu cred ca mi-am amintit nici cand am scris prima oara despre el) dar am un sentiment ca el a vazut in mine viitorul. M-a vazut ca reprezentant al viitorului, a noii generatii. Discutia in sine se baza pe noua generatie, insotita de multe intrebari adresate mie direct. Faptele nu doar mi-au confirmat ideea ca cei ce sunt pe moarte dau bani fara constrangeri ci si m-a determinat sa fac ceea ce am zis dansului ca vreau sa fac. Sa nu-mi schimb idealurile, macar pentru el. Desi nu promisesem nimic, parca trebuie sa o fac…(da, sunt un ciudat)

Inca un exemplu de om care mi-a schimbat viata mai dau acum, fiindca sunt presat din nou de timp, nu fiindca nu as mai avea alte exemple de dat. Acum cateva luni am intalnit o fata de liceu,Andreea, de varsta mea care are o sensibilitate pentru barfe. Ceea ce o face pe Andreea mai ciudata este ca nu orice barfe ii plac ei, ci barfele spuse de mine despre persoane total straine pentru ea. Dar aici discut despre mine. Tipa m-a facut sa-mi dau seama de multe lucruri. Vreau sa dau si un exemplu ca sa nu creada lumea ca eu nu as vrea sa scriu si despre colegii mei. Din barfa in barfa (noi folosim termenul povesti) m-a facut sa aflu ca defapt fostii mei colegi sunt foarte omogeni, ca prin clasa mea curenta trece o axa a lumii (ceea ce vrea sa insemne opusul omogenizarii) lucru ce e cu totul avantajos mie (hmm, probabil si ei caci nu risca sa auda o ‘poveste’ asemanatoare cu cealalta).

Nu ma pot abtine, mai trebuie sa scriu caci daca nu ma descarc pe tema la engleza. Intro zi imi trimite un vechi prieten, Tibi, un comment pe hi5 la o poza in care sunt mustacios (stai putin, eu in fiecare poza sunt mustacios…). La final adauga cuvantul ‘pussy’ care desigur a fost interpretat de unii ca o interjectie pentru pupic, nu prescuratea englezeasca a cuvantului pussycat (pisica, mustati…). Si asa se face ca acei unii incep sa aiba ganduri despre homosexualitate (sper totusi ca glumeau…).Astfel, Tibi mi-a schimbat viata pret de 5 secunde, caci m-a facut sa rad cand am vazut commurile date de acei ‘unii’.
Lumea schimba multe… Uite eu, de exemplu, tocmai scriind acestea am realizat un lucru care cred ca voi incerca sa-l aplic cat de des. Am improvizat mult, m-am dezlipit de carnetel si aproape ca m-am lasat dus cu gandul.E drept, daca as face un grafic cu cronosul evenimentelor relatate in pagina asta ar iesi mai ceva ca seismograficele din Japonia.

