Vara asta m-am indragostit… de foarte multe ori

de Patric

14.09.2008 20:21

A trecut ceva timp de cand nu am scris dar am tot ezitat stiind ca voi avea tot mai multe de spus pe zi ce trece. Asa ca acum, in ultima zi din vacanta asta de vara mi-am facut ceva timp sa trec aici amintiri din ce am facut vara asta.

Chiar inainte de a incepe vacanta propriu zisa am avut o excursie la Iasi cu clasa, defapt cam cu tot liceul.N-a fost una lunga, de doar 2-3 zile parca dar am vizitat cam tot ce se putea vizita. A fost distractie mare avand colegii si fosti colegii (din gimnaziu) alaturi de mine. Ce imi mai amintesc (caci eu nu am memorie prea buna) sunt noptile cu putin somn fireste si seara in care diriginta ne-a lasat pentru cateva ore in centrul Iasului sa facem ce vrem cu cine vrem pe unde vrem.Spune-ti voi ce diriginta ar risca sa isi lase copii (bine adolescenti) in mijlocul unui oras strain de capul lor seara. Una foarte foarte de treaba bineinteles :). Mai tin minte ca a fost in acea seara si o aniversare a Iasului, implinise 600 ani (haha ce oras bebelus) si am luat un steguletz ca suvenir. A da si mai tin minte fata palida a copilului (bine adolescentului) care nu se simtea prea bine si a fost dus la spital. In mare, excursia a fost relaxanta la fel ca somnul bustean pe care l-am tras dupa.

In urmatoarele saptamani mi-am aprofunzit cunostiintele in film making virtual si mi-am facut mai multi prieteni prin Cluj. Apoi m-am dus la bunici (langa Zalau) ca sa „mai schimb aerul” dupa spusele parintilor. Tot ce am schimbat acolo a fost pielea, dintr-una alba intr-una rosie. In fine, la intoarcere parintii se potolisera cu schimbatul de aer, dar incepusera cu bronzul. Fireste ca trebuie sa ma bronzez, sunt deacord si eu ca doar e sanatos si poate mai si cresc acolo un centimetru. Cu ce nu sunt eu deacord e sa stai ca mortul la soare pentru a face rost de bronz. Cu putina inspiratie de la un prieten mi-am facut astfel abonament cu fratemio la bazinul olimpic de langa mine, ca doar e la 5 pasi de langa mine si inotul iti dezvolta toti muschii. O luna a fost abonamentul dar a fost si suficient, caci dupaia vremea s-a inrautatit. Si m-am si bronzat frumos (prin frumos nu ma refer la uniform, ba din potriva) ca doar dupa ce dai vreo 5 ture de ditamai bazinu olimpic (50 de metrii mi se pare) te obosesti si ca vrei ca nu vrei, tot stai ca mortul la soare.

O alta parte semnificativa din vacanta mi-am petrecut-p cu muzica. M-am dus la un concert doua (si un asa zis festival) cu prieteni si viitori prieteni unde am fost incantat sa vad ce fel de lume mai vine. Rockeri , naturlich, care daca ai cazut la pogo repede sar sa iti dea o mana de ajutor inainte de a fi calcat de multime, fosti colegi de gradinita, clase primare si gimnaziu de care nu am mai auzit de foarte foarte mult timp. In mod special imi mai amintesc de cineva de la Noisefun. Canta Godmode parca, cand din vazduh (aka nu stiu de unde) apare un manelar imbracat in roz cu o manelara langa si traverseaza prin mijlocul gramezii de fani Godmode. Toti se uitau urat la el dar nimeni n-a sarit la bataie ceea ce mi-a dat un sentiment de iubire pentru acest grup de oameni. Adica de ce sa bati un manelar care trece prin teritoriul tau daca nu te ameninta in vreun fel? Doar pentru ca ei ar face asa daca scenariul ar fi fix invers? Asta e prostie si acesti oameni de care m-am indragostit tocmai au dat dovada de neprostie prin faptul ca nu l-a atacat pe manelarul care ieasea in evidenta la concert.

Fiindca tot suntem la capitolul muzica, pe triburile (www.triburile.ro) din discutie in discutie cu membrii tribului in care ma aflasem vine intrebarea „Care sunt primele tale 3 trupe favorite?” . Ma impotmolisem total! Eram foarte dornic sa raspund la intrebare si eu ca toti ceilalti dar nu ma puteam decide, pur si simplu trupele pe care le ascult eu sunt toate la fel de frumoase si artistice si bine dotate instrumental si vocal. Cum sa faci o comparatie intre elemente ce sunt echivalente din orice punct de vedere? E o imposibilitate ma gandeam eu pana mi-a venit in minte trupa Lacrimosa. Nu o ascultasem de prea mult timp (nici 4 luni nu cred) si imi placea la nebunie. Toata orchestra se imbina perfect cu versurile de o arta mare ce sunt spuse din gura a doi vocalisti (cred ca sunt un cuplu) foarte talentati. Clar o trupa de care m-am indragostit nu chiar la prima vedere (caci primul lor album e prea inspaimantator pentru un copil de 16 ani ca mine) dar in timp foarte scurt. Primeste locul intai. Apoi uitandu-ma pe lista mea de trupe dau de Therion. O da Therion, trupa caruia ii ascult toate albumele de ani si ani fara sa ma satur vreodata. asteptand cu inima in dinti sa apara un album nou pe piata neagra (ca daca as fi pe banii mei si albumele nu ar avea pret european ci romanesc le-as lua legal), trupa care ma incanta cu miturile lor ce le povestesc prin cantare… Un locul 2 bine meritat. Am petrecut inca minute in sir sa ma gandesc cine sa primeasca locul 3 (sa fiu sincer pierdusem notiunea timpului, dar e charaghios sa zici ca ai stat ore sa te gandesti la ceva). Dar nu mai puteam scoate nimic. Mi-am facut atunci topul : 1.Lacrimosa 2.Therion 3.toate celelalte pe care le ascult pana acum. Am analizat putin apoi topul usurat (aveam inca ezitari pe care si acuma le am, caci parca am prea inchis ochii la celealte trupe cand am desemnat locul intai si al doilea). Dupa atata gandire am luat o pauza incat am si uitat ca trebuia defapt sa scriu raspunsul pe forum la triburile. A ramas in minte si acum aici, pe hi5, ceea ce pentru mine e multumitor.

Pentru relaxare obisnuiam sa citesc, n-am citit prea multe romane recunosc, dar ce am citit mi-a placut (putin zis) si mi-a deschis apetitul sa citesc si mai multe carti in viitor.

Spre sfarsitul vacantei am facut niste plimbarici prin munti, muntii Apuseni. Plimbarici de 2-3 zile, 2 weekenduri in total. Acolo am facut pe micul speolog, urmand pasii lui tata (caci el a fost speolog la tinerete cu mama cu tot) prin relieful carstic. Mi-a placut si imi place sa vad pesteri, sa ma catar prin intunericul de sub pamant, sa aud apa curgatoare cu ecoul ce il produce… Ca o nota informativa, am auzit de la Pepi (cum nu il stiti pe Pepi? a fost si la CNER odata sa arate niste diapozitive, poate numele de Viehman va suna cunoscut?, stiti voi era prieten cu ghita racovita…) cum ca ghetarul de la Scarisoara o sa fie printre cele 7 minuni ale lumii moderne din 2009. Misto nu? 😀

In aceste plimbarici m-am intalnit fireste cu padurea. Cum intrasem prima oara acolo, ma mangaiat un brad cu creanga lui pe umaru-mi si vantul batuse de scuturase toate varfurile copacilor scotand un sunet care parca zicea „Bine ai venit Patric”. Cum sa nu te indragostesti de asemenea ospitalitate? Mai ca imi venea sa imbratisez copacii dar ma abtineam pentru a nu imi arata imaturitatea (si pentru a nu ma manjii cu rasina).

La o cabana de prin munti (nu imi place sa fac reclama) am intalnit un caine foarte simpatic care, dupa ce ne-am jucat dea muscameai mana, ma urmarit pretutindeni, oriunde mergeam prin padure el venea dupa mine dand din coada. Si pana nu m-am intors la cabana nu s-a indepartat mai mult de 5 metrii de mine. Fiind acum prietenul meu trebuia sa ii aflu si numele, insa cum nu poti intreba un caine „Cum te cheama?” si sa iti raspunda i-am dat eu un nume : Domnul C. (C de la caine, inspirat nu?) Tot la acea cabana am vazut si o vacutza dragutza si nazdravana care stia sa pozeze foarte bine: vedea aparatul iar ea se uita la el si statea nemiscata pana faceai poza (nici dupa muste nu dadea cu coada, hmmm poate pentru ca nu erau muste deloc acolo). Avand aceeasi inspiratie am poreclito Tipa V (tipa caci e foarte tanara inca)

Ce m-au marcat foarte mult au fost noptile de la munti. M-au marcat atat moral cat si fizic. Stelele stralucesc atat de puternic si sunt atat de numeroase pe cer, incat poti sa observi numeroase constelatii. Iar backgroundul cu calea lactee impreuna cu luminitele create de sateliti si avioane sunt cu adevarat magnifice. Sa nu uit si de personajul principal, Luna, care lumineaza tot pamantul cum poate si el. As putea sa descriu foarte detaliat peisajul minunat pe care il vazusem dar ma tem ca nu am loc sau timp pentru asta. In plus mi-e teama ca va plictisesc. Am tras o concluzie dupa aceste plimbari prin munte, si anume ca m-am indragostit de noapte, in toata splendoarea ei. Oh cat as fi stat sa o vad de nu mi-as fi simtit oasele reci…

Vai de mine uite cat e ceasul si ce putin am scris, totusi nu ma asteptam sa public toate (cred) iubirile pe care le-am avut vara asta in asa putine cuvinte. Sunt acasa de putin timp (am stat la bunici weekendul asta) si maine am scoala de dimineata, adios somn pana la 12…

