De ce e Saramago bazat

de Patric

Am spus că nu eram eu însumi, că am fost luat de decizie, Asta e încă o dovadă că era vorba de un vis, Nu văd cum, Din două una, ori recunoaşteţi că aţi luat o hotărîre ca tot restul lumii şi sînt dispus să cred c-aţi mers fără cravată pe strada femeii necunoscute, condamnabilă abatere de la conduita profesională, pe care deocamdată nu vreau s-o examinez, ori vă încăpăţânaţi să susţineţi c-aţi fost luat de decizie, iar aşa ceva, la care se adaugă inevitabila chestiune a cravatei, numai într-un vis se poate accepta, Repet că n-am luat decizia, m-am uitat la fişă, m-am încălţat şi am ieşit, Deci aţi visat, N-am visat, V-aţi culcat, aţi adormit şi aţi visat c-aţi fost pe strada femeii necunoscute, Vă pot descrie strada, Ar trebui să-mi dovediţi că n-aţi mai trecut niciodată pe acolo, Vă pot spune cum arată clădirea, Bine, bine, noaptea clădirile sînt negre, De obicei, despre pisici se spune că noaptea sînt negre, Şi despre clădiri, Vasăzică nu mă credeţi, Nu, De ce, dacă îmi daţi voie să întreb, Pentru că ceea ce afirmaţi c-aţi făcut nu încape în realitatea mea, şi ce nu încape în realitatea mea nu are existenţă, Trupul care visează e real, deci, în lipsa altei opinii mai autorizate, trebuie să fie la fel de real şi visul pe care-l visează, Visul n-are decît o realitate de vis, Vreţi să spuneţi că aceasta a fost unica mea realitate, Da, aceasta a fost unica realitate pe care aţi trăit-o, Mă pot întoarce la lucru, Puteţi, dar atenţie, va trebui să ne ocupăm şi de chestiunea cravatei.

